Thursday 15 November 2012

Sri Mersing Resort , Air Papan


Assalamualaikum  Peeps :D

Long day :D baru balik dari Sri Mersing Resort Air Papan. It was Blast. Thank To God. The Weather is Bright and Sunny and Guess What? My Phone Went Off for Two days. So no eruption  from others. Haha. Malangnya aku boleh lampu merah tak boleh mandi laut ataupun kolam. Menghabiskan dalam chalet tengok NAruto. Pathetic kan? Vacation tapi Tak boleh buat apa2 yang seronok tapi Aktiviti aku Cuma karaoke jeh lah. Well let me story for the beginning :D even it just mersing  But I spend my Time with my Family sebab kita orang nih susah sangat nak Gather macam nih :’(

So perjalanan dari Tiram nak mengahala ke Mersing mengambil masa selama 2 Jam tak termasuk yang kita sesat dekat Bandar Mersing utnuk cari Maybank. Haha. Okay . we arrived at Sri Mersing Resort at 1.30 Pm after my both parents decide to stay in with chalet. Pintu Bilik nih memang payah sangat nak bukak kena ganas2 haha memang buat bergaduhKita orang duduk dalam chalet Deluxe B. it was okay. Ada satu single bed and queen size double decker. Other facilities air-cond well of course must have, Television, Freezer and kettle and of course water-Heater kalau tade benda nih memang aku tak mandi. haha. Lepas jeh dapat kunci bilik number 13 well Friday 13 aku terus masuk toilet tukar swimming suit and ready nak mandi. Time tuh lah spoil tapi aku mandi pedulik apa. So I miss my munch. Ibu tapau jeh untuk aku. And here some picture’s we went for swim. Qasyifah yang buat pertama kalinya mandi kolah sangat excited. Muka dia comey sangat. Haha



After Swimming kita orang pergi lah outing dekat Bandar mersing tuh. Well nak cakap Bandar tak lah Bandar juga. Kita orang pergi jeti Nelayan, mula2 nk amek gamba dekat Jeeti tapi dekat2 situ pun boleh lah. Serronok. First time dalamn sejarah ayah tiri aku main lompat2 macam kita orang jugak. Haha. Ibu dah macam Patrick dah lompat2 dengan aku. Well aku memang gadis gila lensa. Haha. Tapi mood qaseh time nih tak best sebab tangan qaseh tersepit pintu angkara Qasyifah. Well let see some of this :D Aisyah macam biasa dia tak suka bergambar sangat. We are siblings but we so different , dia pakai tudung . aku pulak free hair ==’



Dinner in the Bandar Mersing. Air Jus Buah Dia Unbelieveable/ Gelas Besar 1 Liter :D memang senak perut aku nak minum. Itu lah keistimewaan mersing. Kat JB aku tak penah jumpa lagi Gelass satu liter maybe ada Cuma tak pernah jumpa so aku jakun sikid :D malam tuh kita orang heading lah chalet dan masuk bilik. Ingat kan masing2 bila dah kenyang nak tido awal rupanya lepas dengar orang karok . apalagi. Ibu and ayah orang pertama yang keluar dari pada Bilik. Mula2 ingat tanak join lepass dah keluar. Fuh.  Memang tak ingat dunia. Well time tuh siap ada orang rakam kami nyanyi. BLAST ! haha perasaan kejap.sampai midnight jugak. Unttuk karok malam kami tiada sebarang gambar harp maklum.


Pagi2 ayah aku orang pertama yang bangun dan pergi swimming pool. Aku pulak mandi and jalan tepi pantai. Seronok ! lepas tu semua orang bangun dan pergi mandi kolam. Lepas balik dari pantai aku pun masuk Chalet and tengok naruto well itu lah aktiviti aku. Nak jalan sorang2. Itu jeh lah yang aku mampu. Lepas dah puas mandi kolam . kami pergi breakfast tapi sebelum breakfast sempat karok 2 lagu. Haha. Seeeee! Aku memang gila microfon sikid ^^V balik dari breakfast yang lambat kami balik Chalet and packing barang. Well time nih rassa macam tanak balik. Sebab sseronok boleh spend time macam nih. Well lepas packing barang kami heading to the karok zone and karok for the last time. Dan kami teelah memulangkan kunci bilik 13 pada pukul tepat 12 Tengah hari.



OTW balik kami singgah di Satu tempat dan telah menunggang kuda. Haha first time weyhh, nama kuda yang besar tuh Prince and lagi satu Tengku. Haha comel. Aku punya lah Jakun, haha At least some memories there dan pulang . WAIT persinggahna telah dibuat untuk membeli durian dan kami mabuk bau durian sepanjang perjalanan. This are Our Awal Muharram Vacation and first week of School Holiday.


 Kisses & hugs :*

Terima kasih kerana baca entry ini, jangan lupa datang lagi

2 comments:

  1. as salam dear..
    bleh detailkan lg tak deluxe b tu cmner...double deck queen bed..cmner tu ek?..adakah kt bwh katil de tilam lg yg bleh ditarik keluar?...fyi..kids akk de 3...sesuai x if akk amik bilik tu?..sbb tgok kt website die tkder detail preview for each room..then for deluxe just mentin ade tv & aircond only..but u mntion ade heater..hehe..on 13/14 oct plan nk pg sane...but skang akk kt japan attend training...nk col resort krg tak berbaloi plak bil mncanak2 naik..hehe..akk dok JB je..then if u bleh bgtau details if ok then akk trus kwn reserve kan tuk akk...
    reply to me ye yunk..TQ

    ReplyDelete
  2. wasalam.
    kami amek bilik yang ada queen double deeker bawah dia queen atas dia ada single bed. dan lepas tuh ada single bed lagi satu. rasanya sesuai. kami pun pergi masa tuh ada 7 orang. berbaloi sebab nanti akak pun kids tak bored sebab ada swimming pool and karoake semua, it's a nice place for family :)

    ReplyDelete